Önizleme

22 Mayıs 2011 Pazar

Damdakiler...Cumhuriyet gazetesi yazarı Bekir Coşkun yazdı

Bir olay olduğunda köylüler niye birbirlerine sokularak ve topluca yüksek bir yere çıkarlar?..

Bir tepe...

Ya da bir evin damı..

*

Bir; daha iyi görmek için...

İki; hep birlikte gördüklerini birbirlerine anlatmak için:

“Polis de geldi...”

“Kamyon da kamyonmuş...”

“Hüseyin de orada...”

Üç; işe bulaşmamak için...

*

Yapılan anketlere göre; seçimlere şurada günler kaldı, ama hâlâ “fikri yok” ve “kararsızların” oranı yüzde 15 ile yüzde 25 arasında...

*

Demek ki damdalar:

Başbakan’ın öbür oğlu da sabun işine girdi...

İstanbul ve Antalya’nın ünlü AVM’leri yanında ABD’de Virginia eyaletindeki Tyson’s Corner AVM’de de stand açarak kokulu sabun ihraç etmeye başladı...

Ama her dört gençten birisi işsiz, sefil, sürünüyor...

Eh...

Karar veremez insan...

*

Başbakan’ın oğlunun sabunları meyve şeklinde; şeftali, erik, mandalina...

Markası; MİS...

Ama “Saray sabunu”, “Amber”, “Padişah köpüğü” çeşitleri de var...

“İstanbul Ticaret Odası’na 715800/0 sicil no ile kayıtlı Mis Hediyelik Eşya” mis gibi para kazandıran bir iş...

Damdakinin sabunu ise iktidarın evlere dağıttığı “gıda yardımı paketi” içinde geliyor...

Açıp bakıyor ki sabun gelmiş...

Kalıp...

O zaman...

Karar veremiyor demek...

*

Ne yapacaksınız?..

İktidarın çocukları ve yandaşları bin kez köşeyi döndüler...

Damdakinin payına yoksulluk düşüyor...

İşsizlik...

Sefalet...

Muhtaçlık...

*

Ama yine de aşağı inmek gibi bir fikre sahip değiller...

Öyle bakıyorlar, kararsız...

Damdakiler...




İzleyiciler