Önizleme

25 Nisan 2011 Pazartesi

Dün Gece de Çocuklar Uyumadılar...Cumhuriyet yazarı Bekir Coşkun yazdı

 Dün Gece de Çocuklar Uyumadılar...
Mutfaklardan tıkırtılar geldi...

Buzdolaplarının kapıları açıldı, kapandı...

Henüz “ah”, “of”, “vah” çekmeyecek yaştalar...

Çocuklar bir uykusuz gecede daha, evlerin içinde mutsuz, huzursuz, uykusuz, hayalet gibi dolandılar...

*

Bu millet sekiz senedir başına geleni anlamadı...

Ama çocuklar farklılar...

Bu nedenle sokaklara dökülüp ÖSYM’deki haklarını arıyorlar, büyükler televizyonda Cumhurbaşkanı’nın nasıl “tatmin olduğunu” bön bön dinlerken...

Sorsanız büyüklere:

“Beyefendi nasıl buldunuz?..”

“Tatmin olduk tabii...”

“Nasıl?..”

“Şimdi üst üste koyuyorsun... Üstteki alttakine denk geldi mi, ya da denk gelmedi mi, ona göre tatmin olunuyor... Zaten büyükten küçüğe göre sıraya koyunca, en büyük Cumhurbaşkanı... O tatmin olduğuna göre bir bakıma...”

*

Ne bakıyorsunuz Cumhurbaşkanı’na?..

O okudu anlamadı...

ÖSYM Başkanı’na sordu. “Dinledim, şifre olmadığına tatmin oldum” dedi...

TBMM Başkanı; Cumhurbaşkanı tatmin olduğu için “tatmin” oldu...

Milli Eğitim Bakanı; baktı ki Cumhurbaşkanı, TBMM Başkanı tatmin olmuş... “Ben de tatmin oldum” dedi...

YÖK Başkanı...

“Bir tatminsizliğinin olmadığını” söyledi...

*

Demek ki ÖSYM Başkanı, Başbakan’ı bekliyormuş... Başbakan tam “Tatmin oldum, gizli şifre yok...” dedi ki...

ÖSYM Başkanı açıkladı:

“Gizli şifre var...”

*

O zaman dünyanın her yerinde yapılanı yapmalı...

Bir:

ÖSYM Başkanı ve ÖSYM kadrosu olduğu gibi oradan uzaklaştırılır...

İki:

Sınavlar iptal edilir...

Üç:

Yeniden güven duyulan bir kadroyla sınav yapılır...

Dört:

Olmadı, 1 milyon 700 bin dava açarsınız ÖSYM’ye...

*

Yoksa...

Bu çocuklar uyumazlar...


(atsr)

İzleyiciler